+31 6 82 27 48 39 info@thecyclingacademy.nl

In Barendrecht hebben wij dit jaar de zware trainingen eens afgewisseld met interessante gastlessen. Een groot succes! Tijdens het winterseizoen hebben wij 5 diverse sprekers mogen verwelkomen. In deze blog delen wij de 5 belangrijkste inzichten die de sprekers met onze deelnemers hebben gedeeld!

1) Robert Rozenberg / Sportgeneeskunde Rotterdam

Om meer uit je trainingen te kunnen halen en daarmee betere prestaties te kunnen leveren, is kennis van je eigen specifieke hartslagzones en VO2max gewenst. Dit helpt je om in de juiste hartslagzones (energiesystemen) te kunnen trainen.

2) Gijs Gelderblom / Gelderblom Sportfysiotherapie – Spijkenisse

Om evt. blessureleed te voorkomen en beter je spierkracht te kunnen gebruiken en over te brengen, is een goede en juiste houding / positie op je fiets erg belangrijk. Zeker als je meer en intensiever gaat trainen, waardoor je meer van je lichaam gaat verlangen.

3) Bas Pronk / Fit20 Rhoon & Overschie, alternatieve krachttraining

Om je lichaam (spieren) gezond en sterk te houden en daarmee zowel je dagelijkse als sportieve lichamelijke inspanningen te ondersteunen, kan het effectieve, korte & intensieve Fit20 programma je helpen door slechts 1x per week te trainen.

4) Susi Cats / YAAP Sportpsychologe

Presteren onder druk is niet altijd gewenst en noodzakelijk. Afhaken en opgeven kunnen dan heel gemakkelijk op de loer liggen. Leren genieten van je training en inspanning is zeker zo belangrijk als je wilt presteren. Niets MOET !

5) Esther van Leeuwe / Gastronomisch specialist

Esther heeft samengewerkt met Jumbo Visma, onder leiding van een diëtiste. Wat haar opviel is hoeveel, verantwoord en afgemeten elke profrenner moet eten. Dit om goed te kunnen presteren en zeker om goed te kunnen herstellen na inspanning. Dit in tegenstelling tot de amateur/recreant sporter, die eigenlijk veel te weinig en minder verantwoord eet om goed te kunnen presteren en herstellen.